Некад и сад
Некада је усавршавање у струци и каријери имало вертикалан раст. Наши родитељи су започели своју каријеру на првом степенику, а потом после пуно година радног стажа попели су се на тај последњи степеник и стигли до највишег могућег положаја. Међутим, времена су се променила. Научно – технолошки напредак је толико драстичан да изазива корените промене у нашим животима. Овај прогрес чини да будемо боље информисани, ефикаснији, продуктивнији, да тежимо квалитетнијем животу. Како би смо савладали новине са којима се свакодневно срећемо, морамо бити спремни да учимо, напредујемо, усвајамо нове вештине. Па затим да наоружани новим знањем постанемо врсни практичари. Научили смо да користимо дигиталне фото апарате, мобилне телефоне, паметне телефоне, постали смо мајстори у коришћењу друштвених мрежа… И листа иде у недоглед, корак у корак са научно – технолошким прогресом.
Зашто би постојала граница?
Море могућности које савремено друштво доноси значи да наше каријере више нису вертикалне, не мора да постоји последњи степеник. Зашто би постојала граница? Овде се врата отварају за хоризонтално учење. Хоризонтално учење, или учење једни од других, подразумева различите видове организованог и планираног преношења знања или размене професионалних искустава унутар вртића или између вртића. Хоризонтално учење луксуз је који нам пружа савремено друштво.