СОЦИО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕЊЕ ЈЕСТЕ: | СОЦИО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕЊЕ НИЈЕ: |
Препознавање сопствених и туђих осећања. | Деца седе у кругу и певају песмице о осећањима. |
Показивање емпатије према другима. | Васпитавање деце уместо подршка родитељима да васпитавају. |
Моделовање јасне и асертивне комуникације. | Сугестија родитељу да не васпитава добро своју децу. |
Успостављање и одржавање квалитетних односа у вршњачкој групи. | Разговори о томе како нешто не ваља са садашњим генерацијама. |
Благовремено и ефикасно решавање проблема међу децом. | Нешто што одузима време осталим активностима. |
Социо-емоционално учење
Уколико дете не зна да чита, ми га научимо.
Уколико дете не зна да плива, ми га научимо.
Уколико дете не зна да вози бицикл, ми га научимо.
Уколико дете не зна како да се понаша, ми га… ….учимо? …..кажњавамо?
Због чега не можемо да завршимо последњу реченицу аутоматски као претходне?
Том Хенер 1998
Социо-емоционално учење је процес стицања знања, ставова и вештина које се односе на препознавање и управљање емоцијама, сначажење у социјалном свету, успоствљању и одржавању односа са другима , ефикасно доношење одлука. То је процес развоја базичних социјалних и емоционалних компетенција код деце.
Када деца немају неку од социо-емоционалних вештина, она обично показују друштвено неприхватљива понашања. Наш посао је да их учимо овим вештинама!
СОЦИО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕЊЕ ЈЕСТЕ: | СОЦИО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕЊЕ НИЈЕ: |
Препознавање сопствених и туђих осећања. | Деца седе у кругу и певају песмице о осећањима. |
Показивање емпатије према другима. | Васпитавање деце уместо подршка родитељима да васпитавају. |
Моделовање јасне и асертивне комуникације. | Сугестија родитељу да не васпитава добро своју децу. |
Успостављање и одржавање квалитетних односа у вршњачкој групи. | Разговори о томе како нешто не ваља са садашњим генерацијама. |
Благовремено и ефикасно решавање проблема међу децом. | Нешто што одузима време осталим активностима. |